Köpings fjärrvärme är i toppklass

2017-01-11

Emblem kundnöjdhetMycket bra resultat i en undersökning om Köpings fjärrvärme. Köping ligger i topp bland 40-talet energiföretag i Sverige.

Köpings fjärrvärmekunder är mycket nöjda. Köping har fått bästa resultatet i hela Sverige. Nöjdhetsindex visar på ”mycket väl godkänd” och visar på 86,62 av 100. Även om undersökningen 2014 visade på mycket höga värden har Köping ändå höjt nöjdhetsvärdet.

– Att få det här resultatet från en kundundersökning visar att vi tänker och arbetar i rätt riktning. Det kommer vi att försätta med, säger en stolt och glad Robert Johansson, värmetekniker på fjärrvärmeavdelningen på tekniska kontoret.

Bra bemötande från personalen

Högst betyg av alla frågor har kunderna gett personalens bemötande. Av 5 möjliga har de fått 4,73. Övriga frågor har också höga betyg, över fyra på nästan alla frågor. Det vi behöver jobba lite mer på är informationen på hemsidan, som ändå fick ett bra betyg på 3,95.

Fakta om undersökningen och resultat

Supportföretaget TMJ Group AB har gjort en undersökning bland ett 40-tal av Sveriges energiföretag. Företaget har gjort 202 intervjuer med både privatkunder och företag i Köping under maj och juni 2016. De har fått svara på ett antal frågor om spontan uppfattning, tillgänglighet, bemötande, kompetens, tydlighet i besked och svar, hjälp vid störning och avbrott, hemsida, klagomålshantering, fakturaförståelse och prisvärdhet.

Kundnöjdhetsindex för tekniska kontoret, fjärrvärmen ligger på 86,62

50-65 = godkänt
>65-75= väl godkänt
>75 = mycket väl godkänt

Vill du ta del av hela undersökningen kan du kontakta Robert Johansson på fjärrvärmeavdelningen, robert.johansson@vme.se eller telefon 0221-67 06 06.