Felanmälan fjärrvärme

Vårt mål är att fjärrvärmen alltid ska fungera hos dig dygnet runt, året runt, men ibland blir det tyvärr störningar i alla fall. Problemet kan finnas antingen i din egen fjärrvärmecentral eller i våra produktionsanläggningar och ledningar.

Oavsett vilket är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig så fort vi kan. Om du är villaägare och har vårt Trygghetsavtal ingår dessutom hjälpen i avtalet även om felet är i din egen central.

Vid kända störningar i vår leverans skickar vi även ut information om det så fort vi kan genom olika kanaler, bl.a via sidan driftinformation.

Du kan anmäla fel dygnet runt på telefonnummer 0221-67 06 10 eller kundtjanst@vme.se

Om du ser läckande vatten någonstans och det är grönt så är det stor sannolikhet att det är fjärrvärmevatten. Vattnet är inte farligt, utan bara färgat med ett ofarligt ämne för att vi ska kunna se att det är just fjärrvärmevatten. Här kan du läsa mer om grönt vatten.

Informera gärna oss då även om du inte upplever några akuta problem själv så att vi kan åtgärda läckan!