Våra socionomer brinner för teamwork och utveckling OCH... de har kul på jobbet!

Hej du som är utbildad socionom! Hos oss i Köping får du inte bara ett meningsfullt och utvecklade arbete utan också härliga kollegor, tight samverkan med andra team, möjlighet till flexibel arbetstid och nära stöd från dina chefer.

Vi gör det lite bättre!

Lär känna våra socionomer Elin, Cajsa och Jacquiline och hör dem berätta om sin vardag i Köpings kommun.

Ett kreativt yrke!

Edwin arbetar utredande socialsekreterare och tycker att hans arbete är både kreativt och utvecklande. Hör honom berätta om våra arbetssätt Signs och Safety och 0-100 i filmen!

Ett långsiktigt arbete som ligger i framkant

Vår social- och arbetsmarknadsförvaltning har under parollen "Vi gör det lite bättre" i många år satsat målinriktat mot att fler kommuninvånare ska vara trygga och stå på egna ben. Vår kommun går emot trenden - försörjningsstödet har minskat trots att det pågått globala kriser och våra socionomer har en viktig roll i det här arbetet!

Lagspel, stark utveckling, god kvalitet och en positiv arbetsplatskultur är ledord hos oss.

Våra team arbetar aktivt med utveckling och samverkan

Du kanske redan kollat på filmen med Cajsa, Elin och Jaquiline? Här får du lära känna några fler av våra proffsiga socionomer och lära dig om hur de jobbar!

Förändringsarbete i fokus för att få fler i jobb

Socialsekreterare och arbetsmarknadsnavet Jobbcenter samverkar tätt!

Teamet som ser att framgången börjar märkas!

Vårt ungdomsteam arbetar med att skapa relationer med unga med socialt nedbrytande beteende

Vi gör ett aktivt arbete med att lyfta det friska

Nu implementerar vi Signs of safety i våra team

Det erbjuder vi dig!
  • Sommar- och vinterarbetstid. Vi arbetar kortare dagar på sommaren och har lediga ”klämdagar”.
  • Ett generöst flextidsystem.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Möjlighet till semesterväxling.
  • Positiva och välkomnande kollegor.
  • Tillitsbaserat förhållningssätt. I vår kommun litar vi på varandra i alla led och vågar testa nytt. Varje verksamhet sätter sina mål utifrån förutsättningar.
  • Gratis parkering och kaffe är självklarheter hos oss!

100 procent av familjehemmen är nöjda med stödet från våra familjehemssekreterare.

Det här har du!
  • Du vet att det är tufft att jobba på "soc" överallt - men vill utvecklas och känna arbetsglädje i ett sammansvetsat team.
  • Du är en trygg person med ett eget driv som gillar att arbeta med din egen utveckling och för brukarnas bästa!

Sidansvarig:

Senast uppdaterad: