Cykelgarage

Vid järnvägsstationen finns ett låst och upplyst cykelgarage som är tillgängligt dygnet runt. Det är enkelt att registrera sig, enkelt att använda och billigt dessutom. Låter inte det bra?

  • Prova 14 dagar gratis.
  • Efter provtiden kostar det 100 kronor för 30 dagar.
  • Abonnemanget förlängs automatiskt med 30 dagar i taget.
  • Du får alltid ett mejl om att abonnemanget förlängs så du kan välja att avsluta tjänsten.

Det finns även en cykelpump i direkt anslutning till garaget, på vänster sida om entrén. Den är fri för alla att använda, även du som inte betalar för plats i garaget.

Vanliga frågor och svar

Medlemskap i cykelgaraget

Hur fungerar det?

Cykelgaraget är en låst parkering som kan användas året om, dygnet runt. För att kunna använda tjänsten registrerar du dig på triply.se/koping. De första 14 dagarna är en gratis att prova-på-period. Efter provtiden dras automatiskt 100 kronor per 30 dagar, men du får alltid ett mejl om att avgiften tagits ut, och kan då välja att avsluta tjänsten. I och med registreringen har du ingått ett avtal med Köpings kommun.

Vad kostar det?

Det kostar 100 kronor för 30 dagar, efter att provtiden på 14 dagar är slut. Medlemskapet förlängs automatiskt med 30 dagar i taget, tills du väljer att säga upp abonnemanget - senast 2 dagar innan det går ut. Du får ett mejl i samband med varje förlängning.

Hur blir jag medlem?

Börja med att besöka:triply.se/koping

Klicka "Pröva på" och följ instruktionerna. Du behöver ha BankID och ett giltigt bankkort till hands.

Första gången vid garaget registrerar du det kort eller den tagg du vill använda för att komma in i garaget. Inloggad på triply.se/koping, välj ‘Registrera passerkort’. Följ instruktionerna och blippa det passerkort/tagg du vill använda vid garagets kortläsare. Många kort fungerar, t.ex. resekort eller bankkort med blippfunktion.

Hur länge får jag parkera min cykel?

Du får parkera din cykel i garaget så länge du vill när du är medlem och kan närsomhelst hämta ut den och ställa tillbaka den.

Hur loggar jag in?

Klicka på Logga in-knappen högst upp till höger på sajten. Saknar du lösenord: klicka på knappen Logga in och klicka sedan på länken Begär nytt lösenord.

Hur används mina användaruppgifter?

I enlighet med GDPR och enligt de användarvillkor du godkänner.

Du hittar allmänna villkor här Pdf, 126 kB.

Garage

Var ligger garaget?

Köpings station (västra sidan), Järnvägsgatan 10.

Hur fungerar in- och utpassage?

Ditt kopplade passerkort/tagg ger tillgång till garaget. Läs om hur du blir medlem under rubriken "Medlemskap i cykelgaraget".

Om något inte fungerar?

För frågor rörande webbsidan, tillträde, ditt abonnemang eller din betalning, hör av dig till

support@triply.se

För övriga frågor ring VME

0221-67 06 10

Övrig information och problem

Om min cykel blir stulen från garaget?

Vad händer om min cykel blir stulen från garaget?

Köpings Kommun ansvarar inte för skador på cykel eller dess tillbehör, förlust av cykel eller andra personliga tillhörigheter som förvaras i cykelgaraget. Tänk på att alltid låsa fast din cykel.

Om jag glömmer hämta ut min cykel?

Vad händer om jag glömmer att hämta ut min cykel efter att jag avslutat mitt medlemskap?

En cykel som finns kvar efter att abonnemanget löpt ut får omhändertas av VME. Cykeln lämnas ut mot uppvisande av legitimation och eventuell nyckel till det ursprungliga låset. Du är inte berättigad till ersättning för eventuella skador som har samband med cykelns avlägsnande eller förvaring.

Jag vill byta passerkort, hur gör man?

Gå till garaget och logga in för att hantera ditt abonnemang. Gå in på din profil och klicka på Byt kort. Följ instruktionerna och blippa ditt nya kort/tagg vid garagets kortläsare.

Logga in på triply.se/koping

Om jag tappar bort mitt passerkort?

Vad händer om jag tappar bort mitt passerkort?

Anmäl snarast till:

support@triply.se

Jag har problem med mitt betalkort

Om det finns saldo på kontot är det vanligaste skälet till nekad betalning att kortet inte är upplåst för internethandel (detta går oftast bra att fixa via internetbanken).

Vad du kan göra annars:

1. Pröva att betala med ett annat kort (om du har möjlighet till det)

2. Om kortet inte är öppet för e-handel, öppna det för all e-handel, kan göras på bankens webb eller app.

Just nu är kortbetalning det enda sättet att betala, men vi överväger andra alternativ, såsom faktura eller Swish.

Sidansvarig:

Senast uppdaterad: